Hen är inte mitt favorit pronomen.

Bloggutmaning måndag och tisdag vecka 45. Veckans tema är random.
 

307. Vad tycker du om Sveriges nya pronomen "hen"?

Urk. Jag förstår syftet med det helt klart, men kan inte säga att jag tycker om ordet/pronomen hen. Det känns fel att använda det, jag håller mig gärna ifrån det. Men självklart finns det gånger jag också använder ordet hen, undviker det så mycket jag kan…

 

308. Har du träffat någon kändis?

Ja, har träffat några stycken. Skriver upp de jag kan komma på nu

*Amy Diamond (Efter en av hennes spelningar fick jag hennes autograf, ja detta räknas enligt mig. Det var en spelning i Färila å det måste ha varit första året som hon kom ut som artist)

Bild tagen från http://www.jmini.se/nyheter/23114/amy-diamond-gor-filmdebut

*Malin Berghagen (Hon var konferencier på en modevisning jag var på)

*Tommy Nilsson (På samma modevisning som Malin Berghagen var konferencier på)

*Mikael Nyqvist (på Dramaten när vi var på rundvandring)

Hm… Var de några fler hm… Tror faktiskt inte det tyvärr, har sätt flera stycken när jag varit i Sthlm, men då inte träffat de på samma sätt.

Eller vänta nu måste ju få skryta eller?? Jag har träffat Kim Tjernström, han måste väll räknas som kändis? Han har varit med i Jägarna 2 och spelat Peter. Jag har träffat honom under 3 års tid vi gick i samma klass på gymnasiet.

 


Kommentarer
Hannah

Jag skulle rekomendera en att använda det gamla ordet en när en ska benämna en annan person utan kön.
Själv gillar jag hen, tycker det fungerar smidigt att använda i både skrift och ibland tal.

2014-11-10 @ 14:40:53
URL: http://somregndroppar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0