Bloggutmaning 365 vecka 14 - våren

VECKA 14 – VÅREN

Måste bara säga våren är här så det är så kul att skriva ett sådant inlägg. Våren är väldigt mysig, men min favorit årstid måste vara sommaren.

090. Fåglarna kommer tillbaka och börjar sjunga tidigt på morgonen, mysigt eller jobbigt?

Jag tycker det är väldigt mysigt, även om det kan kännas som att de stör när jag ska vakna eller vill sova vidare. Fåglarnas sång gör mig fridfull och jag blir glad av att höra de. Jag hoppas verkligen att jag kommer få höra de mer än vad jag gör just nu, de har inte blivit så aktiva här på området. Kan bero på att det är mest hus runt om också.

091. Planterar du något på våren?

Tyvärr inte, men jag hoppas kunna göra det framöver. Skulle vara kul med både växter och framförallt egna kryddor. Kryddor just för att kunna ha hemma och använda, det är godare med färska och de man torkat själv.

092. Brukar du vår städa?

Jag brukar men i år har det inte blivit av, kommer inte bli heller. Jag gör istället en flytt städning senare. I min vanliga vårstädning består även i att röja ut de jag inte vill ha kvar, vilket jag gjort lite nu i vår.

093. Om du bara får välja ett vårtecken, vilket känns mest vårigt?

Hm, svårt. Men vår blommorna skulle jag vilja behålla.

Och inte att glömma allt som blir grönt :) (gammal bild)

094. Tipsa om något bra som du använder dig av på våren.

Känner du dig trött och hängig på våren, testa att använda dig av allergi medicin någon dag, du kan vara allergisk mot någon växt som kommer utan att vara medveten om det. Men ger allergi medicinen ingen effekt sluta använda de. I år har jag inte behövt börja använda men har de senaste åren behövt använda.

095. Hiss & Diss – Våren

Hiss

*SOL

*Får massa energi

*Doften av blommor och andra växter

*Tunnare kläder

Diss

*Pollenallergi

*Även om jag får energi så tar solen den ifrån mig

096. 5 våriga plagg du tycker är snygga

*Linne
*Adidas jackor
*Converse (även om jag själv inte kan ha de)
*Solglasögon är inte ett plagg men ändå snyggt
*Klänningar

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0