Bloggutmaning 365 vecka 10 Melodifestivalen

VECKA 10 - MELODIFESTIVALEN
 
Denna veckas frågor kan bli ganska tråkiga för er att läsa då jag inte sätt årets Melodifestival överhuvud taget. Bara läst om det i medierna
 
62. Hur brukar du titta på Melodifestivalen?
När jag tittade på Melo när jag var yngre var det med min mor och det fanns alltid något gott att äta på. Nu när jag blivit äldre ser jag det så sällan, men även nu med något gott.
 
63. Vad tycker du om programledarna i Melodifestivalen i år?
Jag kan inte uttala mig om detta.
 
64. Brukar du rösta i Melodifestivalen?
Förr röstade jag, men inte nu längre då jag inte kollar på det. Förr röstade jag mest för röstandets skull och jag ville väll att den jag röstade på skulle gå vidare till ESC.
 
65. Om du fick välja en artist som skulle medverka i Melodifestivalen, vem skulle det vara?
Oj, jag hoppas nästan att ingen artist skulle vilja medverka då det blivit för mycket av en uttagning nu mer. Det är många deltävlingar osv.
 
66. Länka den bästa låten ur alla Melodifestivalens deltävlingar i år
Står över detta.
 
67. Hiss & Diss - Melodifestivalen
Nu hissar jag och dissar Melodifestivalen i stort
 
Hiss:
*Fina kläder
*Musik (inte alltid den bästa)
*Trevlig stämning när man ser det
 
Diss:
*För många deltävlingar
*Ofta samma artister år ut och år in med nästan likadana låtar varje år
 
68. 5 låtar du gillat från Melodifestivalen, du får välja från alla år
Detta är inte i en speciell ordning
 
1. Kom och ta mig långt här i från - Brandstad city släckers
2. Tusen och en natt - Charlotte Perrelli (då Nilsson)
3. För kung och fosterland - Magnus Uggla (mest för hur han framförde den, och om ni nu tycker jag är knäpp så är jag det)
4. I lågornas sken - Nordman (Jag har flertalet gånger velat göra den dans av denna låt och använda texten väldigt mycket)
5. Det vackraste - Cecilia Vennersten

Länk till Liie som skapade Bloggutmaningen 365
http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html#ixzz2wEMmuIXI
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0