Gott nytt år 2014

 
 
Gott nytt år allihopa, det är första januari och när jag kollar ut ser jag barmark. Vist jag är i Stockholm, men det känns som att det ändå saknas lite snö. Hade väll fått kunna ligga lite granna tycker jag. Vet inte hur det ser ut uppe i Umeå heller, men tror inte det är så mycket mer där...
 
Jag hoppas alla hade en trevlig nyårsafton och att ingen kom till skada av alla de som leker med fyverkerierna istället för att använda de på rätt sätt.
 
Jag tillbringade kvällen med Anton och några vänner, vi hade super trevligt. Det var jag och fyra killar, som åt en fantastiskt hemlagad tre rätters middag (och nej det var inte jag som lagade maten) med tillhörande dryck. Kan varken klaga på maten eller sällskapet :) Vi spelade Ticket to Ride fram tills tolvslaget började närma sig så gick vi ut för att se på fyvärkerier, jag har aldrig sätt så mycket fyvärkerier i hela mitt liv. Å jag tyckte det var mycket förra året (2012/2013), men detta år slår inget annat jag sätt. Och självklart så gick vi tillbaka dit vi varit under kvällen och spelade klart spelet. :)
 
Som alla andra tidigare år så har jag nyårslöften. Jag kan ju inte säga att jag någonsin klarat de, men tror jag satt för stor press på mig själv varje år. Här är i alla fall årets nyårslöften:
 
Minst en promenad om dagen och då minst 40 minuter, men gärna längre (undantag om jag är sjuk så jag verkligen inte orkar)
 
* Använda gym-kortet flitigare än 2013.
 
 
* Äta mindre godis/sötsaker, MAX en gång i veckan helst ingen gång i veckan. Födelsedagar och speciella middagar är det tillåtet.
 
Dagens promenad är avklarad, den blev nästan en timme. :) Nu ska jag kolla igenom uppsatsen några gånger och se om det är något jag måste fixa finns säkert en massa saker som skall göras på den.
 
Ni får ha en bra dag och ett bra 2014 :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0