Bloggutmaning 365 #9

Dagens fråga: Om du fick chansen att gå tillbaka till att vara barn igen, skulle du ta den?
 
Nej det skulle jag inte. Det är ett enkelt val. Vist det skulle säkert vara kul att börja om å så, men vill inte utsätta mig själv för det igen. Jag har under min grundskole tid varit mobbad. Så det känns inte så lockande att få gå tillbaka. Vist allt kanske skulle vara anorlunda men då hade jag inte varit den personen jag är idag när jag än en gång växt upp. De vänner jag haft har hjälpt mig och format mig till personen jag är idag. Alltså visat mig att det är helt okej att vara sig själv, jag behöver inte vara någon annan för att göra de nöjda. 
 
Men hade det varit helt från början jag inte minns det som hänt i "detta" liv, så kanske. Om jag hade fått hjälpen att redan som yngre blivit självsäker och fått det självförtroendet jag har idag.
 
Vet inte riktigt vad jag ska skriva kom lite bort från ämnet där. Men sådant händer ofta för mig.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0