Bloggutmaning 365 #7

Dagens fråga: Hur var du som barn?
 
Ja du bra fråga det... Men vad jag minns och fått berättat för mig, var jag snäll, blyg, gärna ensam ev en vän inte flera. Gjorde oftast som jag blev tillsagd. Jag var inte den som tog så mycket plats, hellre att någon gav mig plats då kunde jag göra min röst hörd. Och jag har ALDRIG varit den som börjar att leka med andra om jag inte blir frågad, eventullt om jag kände personen välidgt väl och vågade tråga, om de redan hade börjat leka vill säga. 
 
Jag har alltid gjort det bästa jag kan ifrån mig. Men minns första Engelska glossorna vi hade jag gick i trean, vi hade sju glosor. De var veckodagarna, jag klarade en... Jag tror inte jag har gjort så dåligt ifrån mig någon gång mer. Men det är inte lätt när man är liten ;) Jag har aldrig haft lätt för språk överhuvudtaget. Kan nog ha haft så dåligt på tyska glossor också, skulle inte förvåna mig. 
 
Och jag har alltid varit pappas flicka, stod gärna och kollade på när han fixade med bilen, skoter eller andra grejer han fixade med. Var han jag kröp upp och la mig bredvid på morgonen osv. Men kan ju säga jag är bättre på "kvinnogöra" än "mänsgöra" Jag kan knappt något om bilar å så även om pappa antagligen berättade vad han gjorde. Står hellre i köket å lagar mat å bakar osv än att fixa med bilen även om det också är kul. Bakningen har jag dock fått från båda. 
 
Detta var alltså hur jag var som barn. Här kommer också en bild. Tagen till jul något år, ingen aning om vilket skulle kunna vara 1996 eller 1997. Bilden är inte den bästa, men men det är jag som liten :D
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0