Bloggutmaning 365 #6

Dagens fråga: Vad vad populärt när du var liten?
 
Jag är född på 90-talet, men min barndom går ju också in på 00-talet en bit. Har väll inte allt för bra minne om vad som var popis då, jag var mycket för mig själv å lekte med Barbies eller häsar om det inte var skola vill säga... 
 
Men här är en lista på saker jag minns:
 
Spice Girls Lyssnade på de väldigt ofta, spelade till och med in en av deras koncerter som gick på tv och kollade på om och om igen.
 
 
 
Robyn Måste ha varit hennes skiva som var den första jag fick :)
 
Platåskorna, jag ägde ett par platå tofflor som jag alltid hade på mig. Och i de kunde jag gå på "tå", blev antagligen samma effekt som dagens tåspetsskor ;)
 
Som Liie skriver Disketter, jag hade nog ett gäng disketter med olika dokument och spel på. Ja man fick plats med små spel på de. Som Selma, Majong, Harpan osv. Ps, för er som inte har en aning om vad en diskett är, så är det en plast skiva som du kunde spara information från datorn med.
 
Tamagotchi, var det jag lekte med på rasterna. Om det inte var en fin dag så man lekte tjuv och polis, röda/vita rosen, pollplank eller bollkull med de andra på skolgården. Tamagotchi var/är iaf en liten spellåda där man ska mata och leka med ett litet digitalt djur.
 
 
 
Mer som var poppis var A*TEENS, Bubbles, Hoppa hage, Hopprep, Twist m.m. Kommer framför allt ihåg hopprep, vi skrev upp allt man kunde göra själv med hopprep på en lapp och där fyllde vi i hur många vi kunde av de olika sakerna. Blev en tävlig av det hela...
 
Detta var alltså det som var poppis hemma i min lilla by om inte annat ;)
 
 


Kommentarer
Jessica

Min lista för dagen är ungefär densamma som dig :)

Tamagochin var en kär leksa. Jag hade :)

Svar: Hihi. Men du har ju kommit ihåg saker jag glömt, lava lampan, nintendo 8-bitars, Lunarstorm...
Jasmine

2014-01-06 @ 21:58:35
URL: http://jessicalindstrom.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0