Bloggutmaning 365 #4

Dagens uppgift: Hiss & Diss - 2013
 
Detta är ett svårt inlägg att skriva då jag brukar aldrig reflektera över det gångna året på något spec sätt. Men jag ska göra ett försök. Tror att Hiss blir fler än Diss.
 
Hiss
 
Instagram - jag började använda instagram för första gången den 16 januari 2013. Instagram har gjort att jag oftare fotograderar, när jag gör något. Även om jag inte gör det så ofta nu heller. Men jag blir bättre på det.
 
Järvzoo - första gången jag var till Järvzoo var i år. Jag har bott ca 7-8 mil från denna plats i min uppväxt. Det var riktigt kul att se djur jag aldrig tidigare sätt, på så nära håll. Visst det är "bara" svenska djur som finns där, men det var en speciell upplevelse. Denna upplevelse delade jag med P, väldigt glad att vi var hit. :)
 
Björnarna på JärvZoo
 
Grimm - Hade sätt tre avsnitt när det började visas 2011, men i år blev det så att jag och P började kolla igen. Och jag fastnade helt totalt, det är riktigt bra :)
 
Geocaching - Världens bästa hobby eller? En riktigt rolig hobby. Jag började i sommar den 24 juni, för att vara exakt. Det är kul, man får luft, använda hjärn förmågan, vara ute i skogen och luffsa. Och varför inte klättra i berg... Jag tog 168 stycken under 2013, eller iaf den delen av 2013 som jag letade skatter. Nu undrar ni säkert vad detta är för roligt. Det är Skattjakt med GPS/mobilapp. Kolla på hemsidan geocaching.com
 
Skuleberget - Även detta en upplevelse med P. Vi bestämde oss för att vi skulle ta två cacher som var i närheten av detta berg. En av de var nedanför berget och den tog vi på ca 3 min max. Men den andra var lite knepigare den var uppe i berget. I grottan, så vi fick klättra upp dessa 400 meter för att komma till den, trodde inte att det skulle ta så lång tid. När vi väl var uppe klättrade vi ända upp för att gå en annan väg ner. Hela denna promenad/klättring tog oss tre timmar ;)
 
Utsikten från toppen :)
 
Ölands resa - En trevlig resa med Anton i sommaren som var. Åka se denna vackra Ö igen, även den norra delen som jag aldrig tidigare varit på. Så under en veckas tid så blev det cachande, dans (bugg och square dance), åka till Eketorp iförd medeltidskläder, samt att jag fick både se Långe Jan och Långe Erik under samma vecka :)
 
 
Simcity - Ett riktigt bra dataspel, vet inte riktigt vad jag ska säga. Trodde inte jag skulle gilla det så mycket som jag gör.
 
Indonesien -  Kan jag säga något mer än att detta var en helt fantastisk resa. 
 
 
Diss
 
Dator - I början av året så dog min gamla dator. Den hade varit med mig ett tag. Inte så länge faktiskt kanske lite mer än ett år.
 
Uppsats - Uppsatsen jag skriver, den tar låååång tid att skriva. Och ämnet är inte så roligt/intressant som det skulle kunna varit. Valet av ämne blev mest en snabb lösning. Men men snart är den över.
 
Träning - Blev verkligen inte så mycket tränat som jag skulle vilja. Men får ta nya tag i år.
 
Sötsaker - Nu sitter jag här och skakar på huvudet, åt mig själv. Jag har inte varit den bästa med att försöka undvika att äta sötsaker. Även detta kommer det bli nya tag för i år.
 
                                                                                                                                                                 
 
Detta var mina diss och diss för 2013. Får hoppas det blir fler hiss och mindre diss detta år :)
 
 


Kommentarer
Unn Stjerndahl

Hej, gå gärna in på min blogg och titta runt lite! Jag har tävlingar nästan varenda vecka och nästa vecka ska jag ha en tävling som jag kallar "bästa bloggen vecka 2" :D <3 Du får gärna lämna en liten kommentar om vad du tycker om bloggen också! <3

http://unnstjerndahl.horseworld.se

2014-01-04 @ 19:56:19
URL: http://unnstjerndahl.horseworld.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0