Bloggutmaning 365 #25

Dages uppdrag: Hiss & Diss - Husdjur
 
Hiss
*Man har alltid sällskap
*Djur är fina
*Mysiga (oftast när de själva vill)
 
Diss
*Mycke arbete, promenader, öppna ytterdörrar(katter), fixa med mat, städa skålar osv.
*Päls överallt, man äger inte svarta byxor man äger svarta byxor med vackra katthår på.
 
Innan jag skulle fylla 15 år hade jag aldrig levt med ett husdjur. Men vi fick hem en katt strax innan jag fyllde 15. Sedan dess har det bara blivit fler där hemma har vi nu fem katter, det hade kunnat vara sex, men Maja blev påkörd. Husdjur tillför så mycket till ett hem. Men jag har aldrig kännt ett riktigt behov av att ha haft någon varken i Timrå eller här i Umeå. Får se hur det blir när jag flyttar nästa gång.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0