Bloggutmaning 365 #18

Dagens utmaning: Hiss & Diss - Filmer
 
Hiss
- Filmer med inslag av det övernaturliga. Eller att de är av övernaturlig karraktär, men ändå placerad i vår värld.
- Romantiska komedier/draman. Få förtrolla sig bort i någon annans kärleks historia.
- Att se om filmer om å om igen. Ofta se samma film med samma sällskap.
 
Diss
- Splatter filmer, alltså filmer som enbart handlar om att döda döda döda och innehåller så mycket blod att är osannorlikt att det kan komma såååå mycket blod ur någon.
- Filmer uppföljare som helt plötsligt byter ut huvurollsinnehavaren även om de spelar samma roll. (James Bond är undantag)
 
Detta var verkligen svårt. Jag har väldigt sällan något att hissa eller dissa om film i allmänhet. Visst det finns mycket som jag kan störa mig på i just vissa filmer, men ändå så är det inte mycket.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0