Bloggutmaning 365 #14

Dagens fråga: Ser du helst på film hemma eller på bio?
 
Både hemma och bio är trevligt och mysigt. Men jag ser ju mest film hemma måste jag erkänna. Och jag måste säga att jag tycker att hemma är mysigare på ett sätt. Man kan göra pauser när man vill, utan att missa något på filmen. Spelar ingen roll vad man vill äta till filmen, det är bara att välja och vraka. Visst störnings moment händer på båda ställena. Men det mest irriterande som finns är när någon börjar fippla med sin mobiltelefon under en bio film. Det är ok att fippla med mobilen när man ser på film hemma. Men på BIO är det stort NONO, jag säger till den som gör det om denne sitter så det går att vara diskret å inte behöva skrika.
 
Men gillar bio för det är mörkt, man stänger ute omvärlden. Det är bara jag eventuell biosällskap och de andra som valt att gå på filmen som sitter där. Alla bekymmer osv försvinner i någon timme. Bara slappna av och njuta. Jag har sätt mycket bio film. Senast var Hobbit 2, å innan det Hobbit 2... Ja jag såg den två gånger. Å jag hade inte haft tålamodet att vänta på att en film skulle gå att hyra eller köpa. Jag går gärna på bio om det går en film jag vill se. 
 
Så måste jag välja så blir det film hemma. Men beror ju på om man har en film hemma man vill se å inte den som går på bio just nu ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0