Bloggutmaning 365 #13

Dagens fråga: Vilken är din favoritfilmgenre?
 
Jag har suttit och tänkt på denna fråga i några dagar. Det är nämligen så att jag ser på mycket film, med olika genrer. Förr hade jag lätt sagt Skräck. Idag så är frågan svårare. Om man ska se till majoriteten av de filmer jag har i min bokhylla så är de nog drama/komedi tror jag med inslag av övernaturligt. Men jag gillar action, Sci-fiction, animerat, familjefilm. Jag gillar det mesta, det finns få saker jag inte sätter mig och kollar på. Vet jag att en film innehåller massor av blod som far överallt så undviker jag att se på den. 
 
Jag måste nog ändå säga drama, med inslag av övernaturligt. Tror inte det finns någon genre som heter övernaturligt, men tror ni ändå förstår. Tex twilight, Harry Potter, Beautiful Creatures, Mortal Instrument: City of Bones, m.m. De skulle gå under genren urban fantacy när det gäller böcker.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0