Bloggutmaning 365 vecka 6 - Hemma 34-40

Jag får ursäkta att det inte blivit några inlägg den senaste veckan. Har inte känt inspirationen att skriva och jag har haft mycket uppgifter jag måsta görat samt långa dagar. Men nu ska jag gott göra det. Detta inlägg kommer innehålla alla "utmaningar/frågor" som var under vecka 6, med temat Hemma. Ursäkta att det blir ett långt inlägg men jag ska försöka att få med många bilder :) 
 
34. Hur ser ditt drömhem ut?
Det är ljust med massor av fönster, gärna fönster från golv till tak en hel vägg. Jag gillar när ljuset utifrån fyller huset med ljus och värme. Enda negativa jag kan se med detta är att man kan inte göra vad som helst i dessa rum, men det finns fönster som går att justera så det antingen går att se in eller att det blir som spegel på de som kollar in. Husets utseende mer har jag inte tänkt på. Men som inredning så vill jag ha ljust, så jag medhjälp av färgdetaljer kan skapa färg i huset. Möblerna gärna i en neutral färg, (inte för mycket träfärgat). Ett undantag är sovrummet som jag gärna skulle vilja ha i rött. Med röda väggar och svart inredning. Japp jag är knäpp.
 
Jag skulle vilja ha massor av rum i mitt hus, ett rum där jag kan måla, ett för dans, spelrum alltså ett rum fyllt med bord där man har vissa brädspel framplockade :) (men detta är väll mest som frågan menar drömtänkande)
 
Lite i detta stuk, men använda mig av färgade prydnadskuddar, färgtavlor, färg prydnader. Sen ska väll den jag bor ihop med i framtiden få sin vilja igenom också...
 
35. Vad tycker du om att andra människor rotar i ditt badrumsskåp när de lånar toaletten?
Min första tanke var, "gör människor så?". Ja det gör de faktiskt, å jag har inget att dölja. Badrummsskåpet ser mest ut som hej kom och hjälp mig då jag inte har gjort någon ordning på grejerna i det. Kanske borde det då det antagligen är folk som kollar där lite nu och då. 
 
36. Vilken stil har du hemma?
Just nu då jag bor i studentkorridor så har jag allt och ingenting på mitt rum. Bilderna får säga sitt. Vissa bilder kan vara lite äldre, men det ser iprincip likadant ut nu som då. Tror nästan att dessa bilder har varit uppe på bloggen förut, men jag har inte tiden att ta nya just nu :/
 
 
 
37. Om du bara fick välja en prydnad som du redan har att spara, vilken blir det?
Denna är riktigt svår. Men jag skulle nog säga tavlan jag köpte i Indonesien, då det är ett minne samt att det kan vara svårt att få tillbaka detta. Men finns en hel del saker jag inte vill flytta härifrån utan.
 
 
 
38. Länka en bloggare som du tycker har det fint hemma
Helt klart Malin som driver bloggen Inramad inredning.
 
39. Hiss & Diss - Ditt hem
 
Hiss
*Jag får plats med det jag vill ha, men det börjar bli fullt med filmer och böcker.
*Min fotovägg, den borde fyllas ut med bilder från i somras och Indonesien, men det blir framöver någongång.
*Ofta väldigt tyst i korridoren och utanför, händer att folk har fest på innergården eller i en annan korridor så jag hör det, men det händer mer sällan nu mer.
 
Diss
*Det är litet, finns ingen plats att riktigt dansa på :(
*Värmen i rummet går väldigt upp och ner, svårt att ha just en temperatur.
*Spelrummet, puzzelrummet, dansrummet, ateljen saknas ;)
 
40. 5 saker som aldrig kommer in i ditt hem

Detta blir svårt, men jag ska göra ett försök.
 
1. Spindlar, ormar som husdjur, inte heller skorpioner osv.
2. Uppstoppade djur, de är bara läskiga.
3. Möbler som är orange, grön, osv. de blir väldigt svårt att göra snyggt.
4. Inte heller fåglar som husdjur. Vist de är riktigt fina, men fåglar är inte min grej. Tyvärr.
 
Jag kommer tyvärr bara på fyra :/
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0