Bloggutmaning 365 #33

Dagens utmaning: 5 slags statusuppdateringar / inlägg du stör dig på på sociala medier
 
1. "Yeeeeey, hejja Sverige ett mål till nu" - alla uppdateringar som handlar om sport stör mig då det är flera hundra som skriver ungefär samma sak när det är en match.
 
2. "Jag har inget att skriva..." - men skriv inte då eller försök göra ett inlägg av det. Visst jag har säkert gjort liknande inlägg. Men jag försöker att undvika det.
 
3. När någon börjar hacka på någon annan. När de skriver att de hatar en person för vad de gjort. Vet vid ett tillfälle att en bloggare la ut telefonnummer osv till någon som gjort någon i hans närhet ont. Men varför sprida detta vidare? Det är bara att ignorera personen så tycker han/hon att det blir tråkigt efter ett tag. (Oj förstår man ens vad jag menar?)
 
4. Människor som skriver något de tror sig veta massor om. När man själv sedan börjar kolla upp det så är det massor av fakta fel. Skriver man något som man är osäker på. Kolla upp om det stämmer. Eller iaf skriv att det är såhär jag har uppfattat det...
 
Just nu kommer ja inte på en femte. Och nummer 4 är istortsätt den samme som Philip Lailani skrivit, men jag kan bara hålla med honom.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0