God jul

GOD JUL ALLA LÄSARE

 

Dagens fråga på bloggutmaningen lyder.

358. Hur firar du jul i år?

Julafton firas som vanligt hos mina föräldrar, med julfrukost bestående av tomtegröt och mackor med julskinka på.

Sedan börjar förberedelserna inför jullunchen det klassiska julbordet.

Efter den sena lunchen är det att plocka av och ta det lugnt tills Kalle Anka och hans vänner börjar, då kommer en bekant till familjen och vi missar Kalle. Vilket inte gör mig någonting då det bara är första klippet tomtens julverkstad som jag vill se.

Där efter att familjens bekant varit på besök och vi har eventuellt sätt den sista delen av Kalle så är det julklappsutdelning. Klapparna öppnas och julafton är i princip slut, alla gör olika saker och vi har inget mer på ”schemat”, brukar bli en film som vi gemensamt ser eller något annat på tvn och till middag blir det rester från julbordet… Det blev nästan tradition förr att se en av ICE Age filmerna men inte på senaste år. 

 

Detta är en klassisk julafton hos oss, den har sätt lite olika ut men de senaste åren har den varit på detta sätt.

Juldagen åker jag till storebror för att fira jul med honom och annandagen bär det hemåt. 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0