Fyrverkerier bloggutmaning dag 364

Dessa fyrverkerier såg jag förra året. Vi stod och kollade ut över Skansen och Gröna Lund.
 

364. Vilken är din inställning till fyrverkerier?

Fyrverkerier är vackra och jag saknar det till nyår om jag inte ser det. Men tyvärr kan jag tycka att det är bortkastade pengar då det kostar massor av pengar och det bara säger PANG så är de i luften. Har egentligen inte åsikt om fyrverkerier som många andra har, jag tycker det är synd för alla djur som är rädda att många ska avfyra fyrverkerier till nyår, men jag skulle inte vilja förbjuda det. Något jag dock tänkt på är att det bör vara svårare att få tag på fyrverkerier då jag är uppvuxen i en by där ungdomar och barn avfyrar fyrverkerierna. Det är så synd att så många dör och blir skadade när de håller på med fyrverkerier, nu har ingen blivit skadad på så sätt i byn, men vill inte att någon någonstans ska skada sig. 

 


Kommentarer
Julia Müller-Sandvik

sv: Låter ändå som bra planer :)

2014-12-30 @ 13:36:37
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0