Bloggutmaningen 365 vecka 20 tema spel

Nu kommer svaren på frågorna för vecka 20 i bloggutmaningen.

 

VECKA 20 - SPEL

 

132. Är du en dålig förlorare? Nej det är jag inte, beror dock lite på vad det handlar om. Är det ett spel som jag borde ha vunnit eller att de andra spelarna haft super mycket tur så kan jag bli lite putt, men inte så att jag säger dumma saker/gör dumma saker för att jag förlorat.

 

133. Vad för slags spel tycker du mest om att spela? Brädspel och dataspel, men mest brädspel

 

134. Är du beroende av något spel? Nej inte för stunden har varit. Det var Sims 3 till datorn jag var beroende av där ett tag. Men den perioden är över just för stunden, får se vad som händer nu när Sims 4 kommer.

 

135. Om du får chansen att fuska i ett spel utan att bli upptäckt, gör du det då? Nej det skulle jag inte, även om tanken slår mig varje gång så skulle jag inte fuska i spel.

 

136. Tipsa om ett roligt mobilspel: Hm, (plockar fram mobilen å kollar upp svaret) Roligaste måste vara Moron Test, länge sedan jag körde nu men det är ett spel där man verkligen får använda hjärncellerna och ska försöka klara de olika testen. Jag har klarat de första tre tror jag gav upp sen ;)

 

137. Hiss & Diss – Spel

 

Hiss:

Trevligt att spela spel med vänner

Har man tråkigt går tiden snabbare

ROLIGT

 

Diss:

Vissa spel är för långa

Attityden vissa har när de förlorar/vinner

 

138. 5 spel du rekommenderar

Kör fem till Dator å 5 brädspel.

 

Dator:

Sims 3(med diverse expansioner)

Simcity

Age of Empire

Hospital (länge sedan jag spelade)

Roller coster tycoon (första spelet, andra går också bra men tredje nej tack)

 

Brädspel:

Firefly

Betrayal at house on the hill

Smallworld

Dixit

Ticket to ride (finns olika utgåvor jag gillar bäst Europa)

 

Vi hörs snart igen med frågorna från vecka 21.. 

// Puss och kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0