Bloggutmaningen 365 vecka 17 - Framtiden

FRAMTIDEN
 
 
111. Har du några planer för framtiden?
Paner för framtiden har jag absolut. Jag skulle vilja jobba på en skola för ungdomar med ADHD och Asberger eller andra diagnoser. Tror att det skulle gå så mycket bättre i skolan för ungdomar med diagnoser om lärarna hade kunskapen och om de inte alltid behöver vara i "vanlig" klass. Jo självklart vill jag ha en inkluderad skola, men vi måste se till elevernas bästa.
Sen är väll en dröm att ha egna barn, ett hus som är byggt från grunden och är inredd precis om man tänkt sig. 
 
Svårt att säga vad jag har för planer för jag har inte tänkt allt för långt fram.
 
112. Hur tror du samhället ser ut om 20 år?
Jag hoppas att vi har en regering i Sverige som faktiskt gör så att alla får ett bra liv och det ska vara lättare för ungdomar att få jobb. Lönerna är bättre för jobb som lärare och inom vården. Men att alla ska ha chansen till ett bra liv, ingen ska behöva gå och fundera på hur de ska ha råd till mat osv. 
 
Men detta är väll bara en önskedröm, man vet inte hur det ser ut om 20 år. Sverige kanske är sönderbombat av något annat land i tredje världskriget. Går man på gatan är man rädd att någon ska hitta en och föra en till någon plats där man inte vill vara.
 
113. Ju äldre man blir desto bättre blir livet, eller?
Både ja och nej. Kan känna att jag gjorde fel under första delen av mitt studentliv, jag levde aldrig livet med att vara ute sent på kvällarna och vara uppe halva nätterna och ha kul. Jag var den ordentliga som alltid gjorde det jag skulle till varje lektion osv. Men få se jag är inte så gammal än kanske kan göra detta nu istället. Vem vet...
 
114. Om du grävde ner en tidskapsel idag, vad skulle du lägga i den?
Jag skulle lägga ner ett foto på mig och familjen + mina fantastiska vänner. Detta var verkligen svårt, jag vet inte alls vad jag skulle lägga ner. Kanske en DVD, VHS, Nokia 3310 och andra saker som antagligen kommer vara bortglömda.
 
115. Länka en blogg / person du hoppas få följa i många år till
Jag hoppas jag får följa mina vänner många år till. Svårt att länka alla dessa. Men ni vet vilka ni är.
 
116. Hiss & Diss - Framtiden
Då jag inte vet hur framtiden kommer se ut så kan jag inte hissa eller dissa, men jag ser fram emot att få vara med i framtiden ett tag iaf.
 
117. 5 saker du tror kommer vara annorlunda om 50 år
1. Ingen kommer åka "vanliga bilar" om 50 år kommer det vara bilar som svävar i luften och man trycker in på framtidens GPS vart man vill åka.
2. Geocaching kommer vara en av de största grejerna som finns i världen, det kommer bli en världssport som man tävlar i under OS och VM.
3. Alla kommer vara rädda för solen så det är nästan förbud att gå ut under de soliga timmarna, man kan ju få canser, men skulle detta hända får man åka till sjukhuset och där får man medicin som botar detta direkt.
4. De hus vi har idag kommer vara rivna och vi kommer bo som i Familjen Jetsson alltså uppe i rymden/himmlen med våra bilar. Men det är okej att vara på jorden, men det finns inte så mycket att göra atombomberna har förstört jorden så pass mycket.
5. Ikea kommer ha gjort en serie med möbler till våra nya "rymdhus".
 
Det var allt från framtidens nyheter. Vi syns imorgon med information om jobb ;) Eller kanske det var allt från bloggutmaningen från denna gång och nästa tema är jobb ;)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0