Bloggutmaning 365 vecka 24 - Sport

VECKA 24 - SPORT

 

160. Är det viktigt för dig att hänga med i hur det går för ditt favoritland i olika sporter? NEJ

 

161. Håller du på med någon sport? Nej

 

162. Vad tycker du om att idrottsmänniskor tjänar mycket mer pengar än människor som jobbar med att rädda liv? Sällan jag tycker lönen är ok för de olika jobben som finns.

 

163. Om du fick säga något till en idrottsman / kvinna - vad skulle du säga och till vem? Hm, nej

 

164. Länka ett plagg du gärna skulle sporta i:  Kollar inte så mycket på träningsplagg tyvärr.

 

165. Hiss och Diss - Idrott i skolan

Hiss:

Gratis träning

Instruktör i de olika grenarna + gymmet

 

Diss:

Elever förstår inte hur viktigt denna lektion är

Idrottsläraren gör sällan så att alla elever vill vara med. VARIERA upplägget. I gymnasiet hade vi aldrig en och samma sport/aktivitet vi gjorde. Hände väll då å då att vi spelade något som vi spelat tidigare men inte nästa lektion direkt.

 

166. 5 sporter du tycker om att titta på

*Friidrott

*Konståkning

*Skidor

*Danstävlingar (då är dans en sport för mig, när det är tävlings dans annars är dans en konstform)

*Beachvollyboll

 

Märks det att jag inte är så förtjust i sport?

 

 


Kommentarer
LORISSA LOVEBOMB

dans är en jättebra sport, även om det är konstnärligt också, men det är ju konståkning och isdans också :D

Svar: Jag ser det på olika sätt. Dans, isdans, konståkning anser jag att är sport när det är tävling eller när man använder det som träningsform. Men i övrigt blir det konstform.
Jasmine

2014-08-26 @ 17:34:56
URL: http://lorissalovebomb.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0