Bloggutmaning 365 vecka 22 - Shopping

VECKA 22 - SHOPPING

 

146. Shoppar du helst på nätet eller i butik? Oftast butik, men det beror lite på vad det gäller för något. Böcker är det både nät och butik. Kläder oftast butik för jag vet aldrig om jag kommer i kläderna om jag beställer de på nätet.

 

147. Köper du hellre en dyr kvalitetströja eller fem billiga tröjor av sämre kvalitet? Hade jag haft råd att köpa en dyr kvalitetströja så hade jag gjort det, men i dagsläget är det bättre att köpa fem billiga av sämre kvalitet. Måste ju ha något att byta mellan.

 

148. Tänker du efter innan du köper något? Beror helt på vad det är och vad kostnaden är på detta. Är kostnaden under 100 så tänker jag sällan är det över tänker jag.

Impuls köp händer. Bevis på bilden nedan. Användes ca 3-4 gånger innan de såldes vidare.

 

 

149. Om du blev av med alla kort och kontanter utom en hundralapp i en hel vecka, hur skulle du klara veckan? Ja det skulle ja, hade fått tänka på vad jag skulle laga för mat men det går helt klart. Å nej det hade inte blivit nudlar.

 

150. Länka en webshop du är inne på ofta:

http://www.adlibris.com/se

 

151. Hiss & Diss – Shopping

Hiss:

Roligt när man hittar något

Tidsfördriv

 

Diss:

Jobbigt när man vill ha något som är för smått (ja jag ska gå ner i vikt, men ett steg i taget promenaderna blir ju av iaf)

När pengarna är slut.

 

152. 5 saker du sällan kan motstå att köpa

*Sötsaker

*Filmer

*Böcker

 

Det var nog allt… Kläder kan jag lätt motstå att köpa.

 

 


Kommentarer
LORISSA LOVEBOMB

sv: Det låter som jätteroliga planer :D Så kul att du börjat kommentera igen :-*

2014-08-24 @ 17:30:58
URL: http://lorissalovebomb.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0