Bloggutmaning 365 vecka 21 - Mat

VECKA 21 - MAT

 

139. Äter du tre riktiga måltider (frukost, lunch, middag) om dagen? Jag försöker göra det i alla fall, händer att lunchen blir något väldigt lätt eller att middagen blir det. Men för det mesta äter jag riktiga måltider.

 

140. Är du kräsen när det kommer till mat? Ja, har vissa saker jag gärna undviker om jag får. Svamp, fisk, skaldjur(äter inte om du testar få i mig)

 

141. Finns det någon kombination av mat som du äter som andra tycker är lite konstig? Nej inte vad jag vet.

 

142. Om en produkt gått över på datumet någon dag, äter du den ändå? Beror på vad det är, är den öppnad innan det datumet osv. Det står ju ”bäst före” inte död efter.

 

143. Tipsa om en dukning du tycker är snygg: Det tipset kan jag inte ge då jag inte hittat någon super snygg dukning jag gillar.

 

144. Hiss & Diss – Matlagning

 

Hiss:

Roligt

Det blir gott(oftast)

 

Diss:

Disken

Tråkigt att laga mat till sig själv

När maten bränner, eller såsen skär sig :’(

 

145. 5 maträtter du skulle kunna leva på resten av livet

*Kyckling och ris + sås

*Fläsklägg och potatismos

*Pasta al Amanda

*Stekt och panerad fisk och potatis

*Köttfärssoppa

 

Fick nog in de flesta delarna som man bör när man gör matlista också pasta, ris, potatis, kött och fisk. Saknas ju vegetariskt men men.

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0