Bloggutmaning 365 vecka 19 - Övernaturligt

ÖVERNATURLIGT
 
Nu kommer vi till ett tema som jag alltid har varit intresserad av själv. Ni kommer antagligen förså varför längre fram i texten.
 
125. Har du sett något övernaturligt någon gång?
Skulle inte förvåna mig om det var ett spöke jag såg en gång. Men det skulle också förvåna mig. Jag tror på spöken eller övernaturliga fenomen då. En gång bara någon vecka efter att min farfar dött så började en lampa där hemma att blinka och då menar jag inte bara lite grann utan det var en så kallad "tusch-lampa" och den blinkade helt av sig själv på och av. Jag sa "snälla farfar sluta skrämmas du får gärna vara här och se till oss men du får inte skrämmas så", då slutade lampan blinka... Antagligen ett el-fel om det inte var ett spöke vill säga.
 
126. Tror du det finns aliens på jorden?
Jag tror inte de finns just nu, men skulle inte förvåna mig om det kommer komma.
 
127. Vem är gud enligt dig?
Det kan jag inte svara på, för jag har ingen aning. Jag har aldrig tänkt på det så mycket på det sättet. Men gud/gudar är för mig någon man ber om hjälp i svåra situatione, jag har också gjort det även om jag inte riktigt tror att det finns en man/kvinna eller flera gudar som hjälper oss. Jag vet inte vad jag ska tro på.
 
128. Om du fick ta reda på sanningen om en enda övernaturlig och oförklarlig sak, vad skulle det vara?
Finns gud? Varför har han/hon gjort att världen blivit som den är.
 
129. Tipsa om något övernaturligt som fascinerar dig
VAMPYRER, de är så intressanta, jag skulle gärna vilja veta om de finns på riktigt eller om de har funnits på riktigt. Eller är det bara sagor och oförklarliga saker som gjort att man tror att de funnits. 
Jag har en bok som berättar om hur man ser det från ett mer vetenskapligt sätt, kvinnan som skrivit boken har samlat sagor/berättelser om olika vampyrliknande företeelser. Super intressant, men ändå lite som en fakta bok så lite seg.
 
130. Hiss & Diss - Övernaturligt
Går det att hissa och dissa något man verkligen gillar?
Finns många hiss, men bara ett diss som jag kommer på. Vi kommer tyvärr aldrig få veta om de övernaturliga varelserna som vi hört talas om finns eller inte.
 
131. 5 magiska varelser du önskar fanns på riktigt
1. Vampyrer
2. Varulvar
3. Alver
4. Drakar
5. Hobbit
 
Det finns fler jag vill att ska finnas på riktigt men men det var fem man skulle skriva :)
 
Jag som en vampyr, måste nästan vara en vampyr som inte druktigt annat än människoblod om man ser till Twiligt. Men gillar mer Vampire diaries sätt att framställa vampyrer med deras urvampyrer osv.
 


Ps. Några frågor om vampyrer?? ;) ds.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0