Bloggutmaning 365 Vecka 16

Som ni vet har jag några veckor att ta igen när det gäller bloggutmaningen. Jag ska köra igång nu så jag inte blir efter mer än vad jag redan är. Ska försöka göra så det kommer ett inlägg om dagen fram tills jag är ikapp, hoppas kunna vara ikapp redan i nästa vecka. Får se hur det går för mig att skriva inläggen bara. Godläsning för er :)
 
PÅSKEN
 
104. Vad vill du ha i ditt påskägg? 
Jag tar gärna lite godis och något annat skoj. När jag var yngre fick jag och mina syskon oftast ett av de större äggen var och då var det både godis och en liten sak där i. Jag kommer ihåg att jag en gång fick ett magnetarmband jag tidigare sagt att jag skulle vilja ha.
 
105. Visa en bild på det påskigaste du äger
Jag äger inget som faktisk är påskigt tyvärr. 
 
106. Brukar du påskpyssla?
Nej det kan jag inte säga för då ljuger jag.
 
107. Om du fick välja, hur skulle du fira påsken?
Långfredagen skulle vara en dag för att hitta på något med familjen, vi var ofta ute med skotern och fiskade. Men att tillbringa denna dag men människor som är trevliga och ha trevligt skulle vara fantastisk.
Påskdagen även denna dag vara med vänner som är treviga och ha trevligt, men då vara inne och kanske ha speldag och äta god mat.
 
108. Länka till en påskdekoration som skulle passa bra hemma hos dig
Ingen aning om vad som skulle passa tyvärr.
 
109. Hiss & Diss - Påsken
Hiss:
*Träffa familjen
*Godmat (som alltid med familjen)
*Påskägg?
 
Diss:
*Jag kan tycka att man skulle kunna ha liknande tillställningar även när det inte är påsk. Det är många som tagit och använder denna dag som en trevlig tillställning utan att lägga en tanke på varför denna dag egentligen finns, vad är påsken för de olika religionerna i världen. Jag är inte religiös själv och kan känna att man firar något man inte tror på. Eller inte har en aning om vad det är. Eller kanske inte firar utan bara använder påsken som en ursäkt till att kunna vara ledig och träffas.
 
110. 5 bloggare du tycker förtjänar varsitt påskägg
Helt klart förtjänar:
Julia Lovrissalovebomb ett påskägg http://lorissalovebomb.se
Madeleine ett påskägg http://nordsvensken.blogg.se
 
Följer inte så många bloggar nu..
 
Påsken är en tid för att ha trevligt enligt mig, har aldrig firat det som en religiös högtid.
 
 

Länk till henne som startade Bloggutmaningen 2014
http://liie.se/2013/december/var-med-pa-bloggutmaning365.html#ixzz39KW5pKe3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0