Tiden bara rinner iväg (när man har kul)

Dagen började med en föreläsning om Mahatma Gandhi. Vilket var en väldigt bra föreläsning.
 
Men jag vet inte vad jag ska tycka om detta film mord. Även om jag kan tycka det är bra att visa film istället för att hela tiden själv som lärare förklara vad som hände i vissa personers liv, så är det faktiskt i mina ögon mord på en film när man bara visar vissa delar och hoppar i filmer. Man missar så mycket och det känns fel. Ska inte klaga film delarna vi fick se var väldigt lärorika. Vi fick se delar av filmen Gandhi som filmatiserades 1982.
 
Dagen fortsatte med lunch och Geocaching med fantastiska P :) Blev ganska många cachar tagen faktiskt. Blev en bra stunds promenad. Och man ser så mycket man skulle missat om man inte geocachade. Tillexempel denna sko/toffla mitt på en stubbe vid gångvägen. 
 
Kan säga att tofflan ser betydligt större ut på bilden än vad den i verkligheten är.
 
Nu såhär på sena eftermiddagen blev det lite Sims 3 spelande. Å självklart skulle datorn krångla med mig. Så det blev väldit lite spelande mer kollande på nätet...
 
Just nu ska jag ta och sätta igång en film och sedan sova. 
 
Natti natt folket
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0