The Mortal Instruments

I torsdags gick jag och fantastiska P på bio. Vi kollade på filmen "The Mortal Instruments: City of bones" eller som de översatt de sista "Stad av skuggor". Den var riktigt jävla bra. Jag har fastnat för filmer fantasy äventyr skulle man nog kunna kalla det. Även om sf benämner denna som Action, drama, äventyr. Den har delar ur fantasy litteraturens stråk. 
 
Har ni inte sätt den kolla iaf trailern. Jag skulle de filmen 4,5/5 om inte 5/5 är lite delad där. Den kunde självklart varit bättre, men det skulle de flesta filmer kunna vara.
 
 
Många skulle nog säga att det var bra att jag inte läst boken först, då några flickor bakom oss verkade bli väldigt besviken när de sätt klart filmen. Den var inte alls som boken, de hade satt ihop ställen de hade missat delar osv. Som alltid när en bok blir film. Jag skulle nästan vilja säga att filmer är ofta bara löst baserad på böckerna, även om det är mycket som tas upp i filmerna. Man bör inte jämföra film och bok någonsin. Även om man gör det hela tiden, självklart gör också jag det. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0