Plugg...

Skolan har dragit igång på riktigt igen. Känns när man har seminarium i nästa vecka på en engelsk bok. Jag är inte den bästa på att läsa litteratur på engelska och förstå den riktigt. Men måste ju göra ett försök, antagligen kommer böckerna redan i morgon så jag kan börja läsa. :)
 
Delvis skulle jag vilja vara klar med allt plugg så jag får börja jobba. Men då blir frågan; "kommer jag klara mig utan att plugga?". Jag kan inte ljuga och säga att jag inte gillar att plugga för det gör jag. Dock är det engelsk litteratur som får mig att ledsna rätt fort. Får kanske gå distanskurser osv när jag har slutat så jag ändå får min dos av pluggande även om jag har jobb och sådant. Funderar på att testa läsa filmvetenskap på distans och halvfart redan nästa termin så jag pluggar 150% istället för 100%, får se hur jag bestämmer mig framöver. Filmvetenskap tycket jag är intressant. Om det är något ämne jag ska doktorera i är det filmvetenskap brukar jag säga nu för tiden ;)
 
Nu blir det att göra sig i ordning för sängen, kan bli så att jag sätter i en serie eller en film i spelaren och kollar på det en stund. Överväger att se på den fantastiska serien One Tree Hill, en av mina favorit serier :) Men man vet aldrig vad det blir jag kan ändra mig när jag väll har börjat kolla också så.
 
Blir nog att krama Spike och Jonna till serien om inte annat :)
Jonna :) Har dock ingen bild på Spike när jag kollar efter. Men det är två Build-a-bear nallar :) De är så fina men även dyra :/
 
 
// Puss och kram Jasmine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0