Födelsedag, tårta m.m.

I fredags fyllde jag år, blev 22 år. Alla blir äldre, det är ett som är säkert. Än har jag inte fått någon ålderskris, får se när den blir. Jag tror det blir när jag slutar universitetet å inser att jag måste jobba på heltid ;) Men märks hur det blir om 1,5 år.
 
På fredagen kom några familje medlemmar och firade mig. Det blev lite presenter, fika och god mat. Jag började baka i onsdags, ni har sätt några bilder på bloggen. Och självklart blev det att baka en tårta på fredagen. Det blev en klassisk gräddtårta med sockerpasta som överdrag. Första gången jag leker med sockerpasta, det blev inte det bästa resultatet, men för att vara första gången är jag nöjd :) Nu undrar ni nog vad jag fick för presenter, jag fick ett staffli, två volymer av Skilda Världar, en ficklampa, en väska och super fina blommor :) Och självklart massa grattis och kramar. 
 
Tårtbit av fredagens tårta :) Tro det eller ej jag fick till fyra olika rosor :)
 
Igår(lördag) blev det också tårtbakning, så att fika gästerna också skulle kunna få en bit. Men denna blev en annan tårta, den innehåller mest choklad/kakao :) Den var såååååå god. Det blev en super mysig fika, fick lite små presenter, choklad, ett födelsedagskort, muffinsformar och en spatel (ordet låter fel men är rätt). Och även idag massa kramar :)
 
Lördagens tårta. Chokladsockerkake botten med två olika fyllningar en mörkchokladmousse och en vitchokladmousse. Dekorerad med chokladsmörkräm, "fingrar" och jordgubbsströssel. 
 
Det har blivit mycke sötsaker denna helg. Men så blir det ibland, nu är det bara för mig att dra ner på det igen. Farligt att fylla år. ;)
 
Idag händer inte så mycket, har spelat Sims 3 hela förmiddagen. Får se vad som händer nu på eftermiddagen/kvällen. Känns just nu som lite pluggning, kan bli en promenad också om vädret fortsätter vara fint. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0