Beslutsångest

Hjälp, jag har beslutsångelst. Jag ni alla undrar väll varför, jo det är så att jag kommer fortsätta gå till lärare det får ni inte tro att jag kommer hoppa av. Men frågan är om jag ska försöka läsa en till kurs i vår. En 30 hp kurs på halvfart så 15hp extra på vårterminen och 15hp extra på kommande hösttermin. Det är en kurs i filmvetenskap, men jag sitter nu i valet och kvalet om jag ska söka den kursen extra eller om jag ska ta det senare när jag börjat jobba och då plugga på halvfart samtidigt. För att tillägga är den kursen på distans och inga fysiska träffar överhuvudtaget.
 
Jag vet verkligen inte, känns dumt att söka om jag inte kommer gå den. Sedan är frågan om jag verkligen vill och det vet jag inte. 
 
Hjälp mig, några förslag på hur jag ska göra, behöver tips och råd.
 


Kommentarer
Hannah

Av det jag har lärt mig av gamla lärarstudenter så är det första året man jobbar vääldigt mycket. Sena kvällar och tidiga mornar, där tänker jag att det kanske inte finns så mycket tid till studier m man också vill göra annat på sidan av?

Svar: Jo, så har jag också förstått det. Men då börjar jag med Auo2:an och har ingen aning hur den är. Vet att jag kommer ha praktik, och några tentor. Men inte så mycket mer än så. Har några dagar till att bestämma mig på så får fundera.
Jasmine

2013-10-09 @ 08:54:43
URL: http://somregndroppar.blogg.se
Jonas G

Sök, vännen. Du kan alltid tacka nej senare om du ångrar dig eller hoppa av filmkursen om den är tråkig. Sen när du börjar jobba kommer jobbet att stjäla så förbaskat mycket energi.

(och jo, jag läser din blogg ibland :-) )
/Jonas

Svar: Nu är det sökt :) Jag kan ju som sagt välja när jag vet om jag kommit in eller ej.
Jag blev rätt förvånad när du hade kommenterat.
Jasmine

2013-10-11 @ 19:13:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0