Minnen

Detta är näst sista inlägget i serien om mig. Det är lite svårt att prata om minnen då det finns så många minnen man har. Men jag kommer berätta om några stycken. Kanske inte de allra viktigaste som format mitt liv men några jag tycker är roliga att tänka på. Eller under att jag kommer ihåg.
 
Bil på isen
När jag var 4-6 år så åkte jag och pappa våran dåvarande bil, om jag minns rätt var det en svart Saab. Och helt plötsligt kör pappa ut på isen, å tro att jag blev rädd. Bilen var antagligen inte alls så tung, men vi var på isen med en bil. Vi kör ganska långt och helt plötsligt stannar vi vid kanten av en liten ö vid ett vindsjul och pappa börjar prata med de som är där och fikar eller vad de gör.
 
Idag vet jag att det var Stor Ön hemma i Ramsjö som vi åkte till och det är en bra bit för att åka med bil enligt mig för vi åkte inte ner där det hade blivit närmast utan en bra bit bort. Detta är ett av mina tidigaste minnen jag kommer ihåg.
 
Häckelasen och räven
Ett år har ingen aning om vilket nu, men det var efter det tidigare mittet även detta på vintern så åkte jag, pappa, farfar och två grannar upp till Häckelasen för att angla och pimpla. Men mest för att köra upp virke så de skulle kunna bygga ett vindsjul sen till sommaren. Då när vi kommer med fyra skotrar på isen så kommer samtidigt en räv som tillbringar hela dagen med oss där på isen. Den försöker ta våra handskar och äta vår mat. Å självklart blev han lite matad. Vid lunchtid fick han en fisk som han sprang iväg med och vi såg inte till räven på en timme då han åter kom tillbaka å stod vid pinpelhålen å väntade på att få mer fisk. 
 
Det finns massor av historier att berätta, men kommer inte på någon speciell nu tyvärr, kanske kommer en del två av detta någon dag får se ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0