Recept

Nu när jag inte kunde sitta och läsa boken som jag tänkte göra idag. Så har jag faktiskt slappat, sätt på Cake Boss och fixat med min receptpärm eller iaf gjort framsidan jag kommer använda. Just nu ligger framsidan under ett gäng böcker för att rätas ut efter att jag limmat på det och då bara på ena sidan. Men ska sätta fast det på pärmen sedan. Framsidan kommer se ut såhär:
 
Alla utom fyra bilder har jag tagit själv. De andra fyra har jag tagit direkt från Google bildsök. 
 
Jag lovade ju att jag skulle lägga upp receptet på Älgköttfärssåsen jag gjorde igår. Här kommer det
 
Älgköttfärssås med pasta
 

Du behöver:
 
Ca 500 gram älgfärs
1 gul lök
1 paprika i valfri färg
1 förpackning krossade tomater
1-3 klyftor vitlök
Kryddor (svartpeppar, salt, grillkrydda)
Pasta till ca fyra - fem portioner (valfri)
 
Gör såhär:
 
Hacka löken och paprikan, stek på de i lite margarin eller olja. Bryn sedan färsen med löken och paprikan.
Häll sedan på kryddorna och vitlöken(hackas eller pressas). Du ska krydda efter eget tycke. Tillsätt de krossadetomaterna och gärna lite vatten. Låt detta koka ihop en stund och bli till en riktigt god köttfärssås. Någonstans mellan att tillsätta kryddorna och krossade tomaterna är det bra att sätta på en kastrull med vatten till pastan. Det är bara att följa instruktionerna på pasta påsen om du inte har en aning hur du ska göra. 
 
När pastan och köttfärssåsen är klar är det bara njuta och äta :)
 
Smaklig måltid!
 
Tänk på att älgfärs inte innehåller så mycket fett, så det kan behövas lite extra fett så det inte bränner i pannan.
 
 Om du nu suttit och läst hela receptet och inte gillar lök så pressa löken istället då blir det bara smaken och inte känslan av de. Har du svårt för känslan av de krossade tomaterna så mixa den med stavmixer så den blir slät innan du häller i den. Du kan även mixa med paprikan om du inte vill ha känslan av de. Det är smaken vi vill ha. Och på något sätt ska det gå att göra så alla i familjen äter :)
 
// Puss och Kram Jasmine
 


Kommentarer
LORISSA LOVEBOMB

sv: Kanske, plugghäst är ju dock det bästa man kan vara :) Tänk att det var töntigt en gång i tiden... Jag ÄLSKAR att plugga :D

2013-05-02 @ 15:26:50
URL: http://lorissalovebomb.se
matilda

Hej! Fin blogg! Vi har VECKANS BLOGG på våran blogg! Skulle vara super roligt om du var med!! :) Kram TF

Svar: Hej, tack :) Jag är med, vad behöver jag göra?? Kram
Jasmine

2013-05-03 @ 10:28:28
URL: http://teamfour.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0