Road trip 2013

Ifjol gjorde jag en road trip, då med P och delvis med A. 
 
Jag har även gjort en road-trip i år. I år hade jag med mig A på stora delar av den. Ända gångerna jag var själv var till Stockholm för att hämta A och sedan från Kalmar till Ramsjö igen. Årets resa har hittills blivit straxt över 250 mil. Kommer att räkna ända tills jag är uppe i Umeå igen. Vilket inte är än på några dagar då jag kommer vara här i Ramsjö med min familj samt arbeta.
 
Road tripen började med att jag åkte från Umeå till Ramsjö under tisdagen för att sova två nätter, jag gjorde inte alls så mycket under dagen här hemma utan mest tog det lugnt och samlade krafter för bilresan ner till Sthlm på torsdagen. I Sthlm var jag hos A några dagar, har berättat kort om detta i ett annat inlägg har inte mer att tillägga. Då vi åkte till Öland redan på lördagen. Det var en bit att åka, men då jag hade passagerare som lekte DJ så gick det bra. Vi badade när vi kommit över Ölandsbron. För att svalka av oss, väldigt varmt den dagen. 
 
Jag kommer nu inte gå in på vad vi gjorde varje dag men här kommer ett urval av det vi gjorde.
 
Viss tid tillbringade jag med att plugga, mestadels läste jag boken jurtjyrkogården. Vi solade och läste samtidigt. Såg på film i stort sätt varje kväll. Jag somnade från de flesta filmerna :P
Besökte Eketorpsborgen en dag, jag fick låna medeltidskläder så kändes nästan som att jag skulle kunna bott där. 
Vad gjorde vi mer? Jo, vi besökte både Långe Jan (fyren på södra Öland) och Långe Erik (fyren på norra Öland). Vi var in i Borgholm åt lunch där. Ååh vi åkte Crosskart, inte det bästa jag åkt på fyra hjul, men kul var det :)
Sedan så har jag testat på Square dance (finns tidigare inlägg om detta).
 
Har nog inte hänt så mycket mer. Jag åkte hem från Öland i Söndags så jag var där i över en vecka :) Hade väldigt trevligt. Blev då ett stopp i Söderhamn hos storebror för att sova, orkade inte köra hela vägen upp till Ramsjö, samma dag. Jag stannade då också till vid en jätte fin Kyrka i Gladhammar, tyvärr var den stängd annars hade jag tagit bilder på insidan också. Blev några på utsidan.
 
Nu kommer det bilder :) 
 
Några av de vackra blommorna där vi bodde :)
Jag i medeltids dräckt. Saknar både skor och något på huvudet. Men men ;)
Långe Jan 
Långe Erik
Det blåste massor när vi var uppe på norra ön.
En bild från när jag sitter och läser. Ser ut som om jag bränt mig på benen och det skulle itne vara konstigt om jag gjort det, då mina ben var så vita som de var innan jag åkte.
 
// Puss och Kram Jasmine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0