Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Julia att svara på några frågor och att sedan utmana tre nya personer.
 
Har du några ärr?
En hel del. Några på båda knäna, armbågarna, händerna (mest på högerhanden), ett i ansiktet syns inte så mycket men på näsroten, en i hårbotten. Och om man ska vara noga så har jag två stora svarta ena också men de är självvalda (alltså tatueringarna). 
 
Har du någon dålig vana?
Sitta alldeles för länge och chatta/kolla olika sidor på nätet istället för att plugga. Eller bara sitta å kolla runt på nätet när jag egentligen skulle kunna göra något annat. Indonesien resan har gjort mig lite bättre på att inse att man inte behöver glo på datorn hela tiden ;)
 
Är du beroende av något, vad?
Socker och närhet. Sockerberoendet är ganska stort, blir ofta sockersugen, ska ta tag i och försöka få bort det nästa år (nyårslöfte??) Med närhet menar jag allt från att vara i samma rum som andra till att ligga och kramas när jag ser på film. Jag måste ha brist av hormonet Oxytocin eller något.
 
 
Favoritapp i mobilen?
Instagram eller Geocaching.

Favoritbok?
Oj, vilken svår fråga. Men måste nog säga Twilight serien.
 
Favoritfilm?
Det beror på humöret jag är på, men just nu Serenity. :) Serien är också bra Firefly kolla på serien först om ni vill se filmen.
 
Om du fick en bok där hela ditt liv är skrivet från början till slut, hade du läst till slutet?
Nej, jag skulle inte vilja se den boken. Den skulle ha delar som jag inte skulle vilja läsa om. Det förflutna lägger vi bakom oss av en anledning, för att inte uppleva de igen.
 
Om du hade en tidsmaskin där du kunde åka både fram & bak i tiden, vart skulle du åka?
Bra fråga. Delar av mig skulle vilja åka tillbaka i tiden och släckforska på sådant sätt. Kolla min släckttavla ordentligt på båda sidorna. Men jag är en person som lever i nuet, så varför åka åt endera håll vill inte förändra något eller veta vad som kommer hända.
 
Hur firar du jul?
Öppna en klapp (oftast får se hur det blir iår) på morgonen när man vaknar. Frukost risgrynsgröt och skinkmacka. Ta det lugnt, fixa med lunchen, äta julbord till lunch. Kolla Kalle Anka, vår gäst kommer(samma tid varje år) :) Julklappar öppnas efter Kalle och gästen åkt hem. Dagen går mot sitt slut alla gör vad de själv vill. På senare år har vi sätt Ice-Age filmerna oftast den senaste som kommit.
 
Vad önskar du dig i julklapp?
En gps, bakningsgrejer allt man kan tänk sig, några filmer... 
 
Jag utmanar PMadeleine Och Hannah


Kommentarer
LORISSA LOVEBOMB

Vad kul att du antog min utmaning :D

2013-12-15 @ 13:16:24
URL: http://lorissalovebomb.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0