Utmanad av Julia (lorissalovebomb)

Jag är utmanad av lorissalovebomb.se
 
Regler:
1. Svara på utmanarens 11 frågor.
2. Kom på 11 frågor till de som du utmanar.
3. Utmana 11 bloggar med mindre än 200 läsare.
4. Berätta vem du har utmanat.
5. Du får inte utmana den som utmanat dig.
 
1. Bästa pepplåten?
Oj, detta blev svårt. Jag brukar mest bara slumpa låtar i min spotify lista, och hitta en låt som är peppig för dagen. Men en låt som fick mig väldigt peppad när jag gick sista året på gymnasiet var: "Rap Das Armas" med Cidinho och Doca. Den dansade man till på mösspåtagningen :)
 

2. Bästa depplåten?
Måste vara tAKiDAs - Jaded
 
3. Om du hade makten, vilken är den första lag du skulle införa?
Hm, en lag som på något sätt gör det svårare för fångar att bli frisläpta på förtid. Har de livstids fängelse så ska de inte komma ut tidigare. Vet inte hur jag ska formulera mig.
 
4. Om du hade makten, vilket är det första förbud du skulle införa?
Det skulle vara förbud att smsa och köra samtidigt. Skulle vara ok att köra och prata i telefonen, men allt annat. Big NONO! Inge facebook eller bloggning när man kör bil.
 
5. Om du bara fick äta en maträtt livet ut, vilken skulle det vara?
Men Julia, detta blev ju svårt. Men jag skulle nog säga P's Kycklingsallad med bacon och ägg.

6. När är du som lyckligast?
När jag är med mina vänner och gör något roligt. Och då menar jag inte att vi är ute och röjer på krogen, utan hellre en hemma kväll och ser film. 

7. Vad är ditt knep för att må bättre en tung dag?
Sätta igång spellistan som heter tAKiDA på Spotify och bara spela deras låtar på högsta volym. Tänka bort allt annat.

8. Vilken känd person skulle du vilja slå på käften, och varför?
Per Moberg, just för att han spelar sådana roller så han alltid är elak eller taskig mot andra människor. Och det på grund utav hur han är i sitt matlagningsprogram. Han lagar säkert super god mat, men sättet han gör den på. Urk.

9. Vilken känd person skulle du vilja ge en varm kram, och varför?
Just nu skulle jag säga Chad Michael Murray. På grund utav att jag älskar hans sätt att spela, han är så grymt bra. Helst skulle jag velat träffa Heath Ledger, men tyvärr så har han gått bort. Han var både grymt snygg och duktig på att skådespela.
 
 
 
10. Vad äter du till frukost?
Oftast blir det gröt antingen havregrynsgröt eller mannagrynsgröt. Händer att det blir macka, men nu blir det rätt sällan.

11. Vad inspireras du av i höst?
Antagligen de vackra solnedgångarna som jag kommer ser i höst. Och verkligen resan till Indonesien. Men svårt att svara på nu, när jag anser att det fortfarande är sommar.
 
Nu är det så att jag inte har 11 bloggar jag följer som har under 200 läsare vad jag vet. Men utmanar de jag läser. Det är inte många men några få i en fantastisk skara :) Självklart gör ni som ni vill om ni vill anta utmaningen eller ej.
 
Mina frågor till er är:
1. Favorit färg?
2. Vilket är ditt bästa tips på att vara sig själv?
3. Vad går du inte utanför dörren utan?
4. Har du något gosedjur? I så fall vad?
5. Bästa filmen du sätt?
6. Hur ser ditt liv ut om 11 år?
7. Har du någongång ljugit för någon? I så fall om vad?
8. Hur ser väggen ut du har bakom dig nu?
9. Vad är din last? Alltså något du inte kan vara utan.
10. Vart skulle du hellst vilja vara just nu?
11. Finns det något du aldrig berättat för någon? Vad är det berätta jag blir nyfiken!
 
// Puss och Kram Jasmine


Kommentarer
FrökenTV, bloggen om tv och film

sv: försår det ;D

2013-08-17 @ 21:38:36
URL: http://efji.blogg.se/
LORISSA LOVEBOMB

kuuul att du antog utmaningen! :D

2013-08-18 @ 11:19:47
URL: http://lorissalovebomb.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0