"And right here is where you start paying - in Sweat!!

Wikipedia skriver att träning är:
Träning är aktiviteter som har till syfte att förhöja, upprätthålla eller att fördröja degeneration av, sin kapacitet. Med fysisk träning avses ofta att förbättra sitt utseende eller hälsa, eller att bli bättre på en idrottsgren man utövar. Sådan träning kan indelas i styrke- och motionsträning, i viktminskande eller viktunderhållande syfte, fritidsträning av sport som hobby, och yrkesmässig elitträning.
 
Träning för mig är så många saker. Lycka bland annat!
 
Jag älskar att träna, men problemet är väll att jag ska pallra mig till gymmet eller ta en promenad då. Som många av er vet är jag kraftig/mullig/tjock, kalla mig vad ni vill. Men jag älskar att träna, men älskar också sötsaker. Det är sötsakerna jag måste arbeta bort för att kunna nå mitt mål med träningen. Mitt mål är att förlora några extra kilon, men för det måste jag få ett annat förhållningsätt till sötsaker först för att det ska lyckas. 
 
Jag har varit kraftig i stora delar av mitt liv, inte så att jag märkt att jag mått dåligt fysiskt, mer än att jag inte kan springa lika fort som alla andra och att jag fort blir anfådd. Det är den psykiska påfrestningen som är den jobbiga. Men som sagt ett steg i taget. De senaste veckorna har jag tagit en promenad om dagen, vissa dagar har promenaden bara varit runt 30 minuter, andra dagar har den varit betydligt mycket längre närmare två-tre timmar. Det är i alla fall en början. 
 
Jag hoppas att jag i framtiden kan visa vem jag känner mig som. Kan lova att jag inte känner mig som denna "tjockis" inombords. Ibland kanske men oftast inte. 
 
 
Ett av mina favourit citat kommer från Fame serien och Fame filmerna:
 
"You've got big dreams? You want fame?
Well, fame costs. And right here is where you start paying
- in sweat!"
 
Även i träning får man betala med svett ;)
 
// Puss och Kram Jasmine


Kommentarer
LORISSA LOVEBOMB

Jag hann inte läsa just nu, förlåt, men jag tar igen det på bloglovin sedan ;)

sv: Åååh, ja, tänk om mina dörrhandtag kunde prata också :D

2013-08-16 @ 19:53:54
URL: http://lorissalovebomb.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0