Dag 25 – Min favorithögtid.

Min favorithögtid är nog julafton. Den är den högtid som vi firar mest i min familj. Därefter kommer nog nyår och sista april på delad plats. Vi har inget speciellt firande mer än att familjen samlas och då är det bara familjen som är på fem personer, kommer nog öka med tiden med barn å syskonbarn om de kommer några.

 

Men man börjar alltid dagen med risgrynsgröt och en hårdmacka med julskinka + senap. Det är en mysig stämning ingen är egentligen riktigt vaken iaf inte vi barn. Dagen är rätt som vanligt förutom att man får en ev två morgon presenter och att de lagas mat i köket hela förmiddagen för att få klart allt tills julbordslunchen som vi alltid har. Julklappsutdelning, nu när man blivit äldre så har man alltid något roligt att ge sina föräldrar och syskon. Alltid när vi ser "Kalle och hans vänner" så kommer en vän till familjen och hälsar på, det slår nästan aldrig fel. Så lite kaffe och kanske någon kaka till det. Kvällen slutar med att min lille bror sitter på sitt rum med ett spel (för de mesta) och resten av familjen sitter vid tvn, med en film som vi antagligen redan har sätt...

 

Dock i julas så hade jag feber och satt hela tiden under en filt inne i vardagsrummet och sov eller såg på nå tv program/film.

 

Då var de 25 dagarna jag skulle skriva om slut. Har ni någon mer lista jag inte gjort eller några funderingar som ni vill ha svar på. Fråga!!

 

// Puss och kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0