18. Svärdet i stenen

 
Nu måste jag fortsätta med att göra inlägg om Disney filmerna jag sätt hittills i listan. Nu är jag på nummer 29, men bara gjort inlägg fram tills den 17 så blir några idag tyvärr...
 
Som rubriken säger så är det "Svärdet i stenen" som är Disneys 18 film. Den såg jag första gången hos en granne jag hade när jag var yngre, (från jag var ca 6 tills jag var 15).

Pojken Artur arbetar under en tornering som springpojke, och när han har glömt att ta med svärdet han blivit tillsagd att ta med blir han förtvivlad. Han springer in i staden, och får syn på svärdet i stenen, varpå han försöker dra ur det ur stenen - och lyckas! När han överlämnar det blir alla åskådare häpna. Framför dem står Englands rättmätige konung, en ung pojke. (Wikipedia)
 
Den är väldigt gullig och intressant, den känns som historisk. Jag skulle rekomendera alla att se den, dock kommer jag nog rekomendera alla Disney filmer... Men vissa mer och vissa mindre.
 
// Puss och kram Jasmine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0