Tre Kronor

Ja jag lovade ett inlägg om en serie idag. I julhelgen och tiden jag varit hos min mor och far har jag suttit och kollat på en serie vid namn "Tre kronor". Handlar om en liten förort till Stockholm vid namn Mälarviken. Man får följa några familjers trevligheter och motgångar. Det är inte alltid det lättaste att förlora jobbet, vara ny i staden, vara invandrare och mycket annat. Om du ser det första avsnitten så kommer du förstå vad jag menar. Det är ganska vanliga situationer som de kommer in på, men kanske inte så vanliga i samma statsdel. Jag är nu inne på tredje boxen av de sex som kommer att finnas i slutändan. Och jag kan rekomendera att se denna om man gillar svensk film. Om du inte gillar svensk film ska du inte se den.

Första boxen ser ut som denna, Mimmi och Reine på omslaget. Jag har tagit bilden från google.

 

Hoppas någon kan få roligt av att sett denna serie.

 

// Puss och Kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0