Julafton/juldagen

Jo tänkte skriva om hur jag hade det julhelgen.

Julafton började som vanligt med att man vaknade, jag kände mig inte alls pigg då jag var sjuk redan dagen innan. Men pallrade mig upp och väntade på att lille bror skulle vakna så vi kunde öppna våra "morgon" julklappar som varje år. Jag fick då alla säsonger av OC. Den "gamla" tv-serien som gick för några år sedan som blev fyra säsonger. Jag fick den då i en samlar box.

 

Julafton fortsatte med att vi sitter å diskuterar och hjälps åt. Jag hjälper till så mycket jag kan, då jag hade ca 39.7 gradersfeber hela dagen. Men julfrukosten blir klar med julgröten och julskinke mackorna. Lite senare på dagen blev det jullunchen med allt som hör dit till, julsillen(jag gillar inte fisk), korven, köttbullarna som pappa rullade dagen innan, potatis, julskinka, m.m. Klockan närmar sig tre alla sätter sig för att se Kalle Anka och hans vänner på tvn som man alltid gör. Efter Kalle intar min lille bror rollen som julklappsutdelare, vi har slutat tro på att tomten kommer med klapparna för länge sedan. Men alla klappar delas ut sedan dags att öppna. Först öppnar man en filt åå vad den var fin, två olika serier till. Säng kläder, en lindisktrasa med tillhörande handuk. Och som man alltid behöver strumpor. (Ni kommer få se filten när jag tagit kort på den).

 

Juldagen så kom min storebror hem bytte julklappar med honom fick en sportväska som jag verkligen behöver en ny. Även min kompis Sofie kom så hon och jag kunde byta våra klappar, fick skissblock, en stompf och ritkol. Vilket är alltid bra att ha.

 

Julklapparna jag gav till mor och storebror kommer ni få se bild på inom snar framtid det är nämligen så att jag gjorde en målning till mor och en teckning till bror. Men har inte några riktigt bra bilder på de än.

 

Jag har inte så mycket att skriva mer om dessa dagar då det inte hände så mycket mer och jag var sjuk och inte kunde göra så mycket. Men som sagt strömmen gick på juldagskvällen.

 

// Puss och Kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0