6, 7 och 8

Nu blir det ett gemensamt inlägg för Disney klassikerna 6, 7 och 8 för att de är väldigt lika. De klassikerna jag kommer ta upp nu är "Saludos Amigos", "The Three Caballeros" och "Make Mine Music". Det dessa tre filmer har gemensamt är att de är alla musikfilmer. Det är små korta filmer ca 4 stycken i varje, i alla fall i "Make my music" är varje klipp med musik också. Klippen är bra, men vissa långtråkiga enligt mig. Men jag är mer för Disneys långfilmer som har en ock samma handling rakt igenom. Men om du vill se alla Disney Klassiker så kan ju ju inte hoppa över dessa...
Om ni undrar varför jag har skrivigt de engelska namnen på dessa filmer är det för att det finns svensk titel på alla, men inget svenskt tal. Plus att vi sagt att de filmer vi sätt tidigare på svenska ska vi se på svenska nu också (om vi vill) annars kommer vi se de på engelska då det är orginal språket.
// Puss och kram Jasmine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0