2. Pinocchio

Pinocchio är den andra filmen som Disney gjorde. Den ser man verkligen hur de arbetat med färgerna i filmen, den är ju också den målad för hand. Härlig historia hur en gammal man vill att sin marrionett docka i trä ska få liv och bli en riktig pojke. Som den Blå Fen gör Pinocchio till en pojke. Men han får ett samvete vilket är Benjamin Syrsa. Den klassiska lilla syrsan som även är med i "Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul" som sjunger "When You Wish upon a Star"("Ser du stjärnan i det blå") vilket som första gången var med i Pinocchio. Man får sedan följa Pinocchios liv som "pojke" och vilka faror det kan leda till om man inte är uppmärksammad på vad som händer runt om kring. Det var en av mina favorit filmer när jag var liten. Idag ser jag den mer som en väldigt bra film men inte en av mina favoriter.
Men har du inte sätt den. Se den NU! Kom in i Disneys förtrollande värld.
// Puss och kram Jasmine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0