12. Askungen

Den tolfte och senaste filmen som jag och P har sätt av Disney klassikerna. Askungen, en film man är uppväxt med. Den är alltid lika förtrollande och sagolik. Askungen, en flicka som först forlorar sin mor. Och fadern gifter om sig, men den kvinna som verkar helt ok tills även fadern går bort. Då blir syvmodern elak och gör Askungen till en piga som måste göra allt som hon och hennes två döttrar ber om. Askungen vill inget annat än att få följa med på en bal till slottet som kungen gör för att Prinsen ska hitta sin äkta helft. Men det är inte lätt då styvmor och styvsystrarna hela tiden har något som hon kan göra.
Detta är som sagt den tolfte Disney klassikern och den senaste jag och P sätt. Så de kan ta ett tag innan det kommer ett till inlägg med Disney klassiker. De jag skrivit om har vi sätt tidigare under hösten och vintern.
// Puss och kram Jasmine


Kommentarer
Jasmine

Askungen är en av mina absoluta favoriter än idag - och jag räknas som vuxen på pappret.

Kram

2012-02-15 @ 13:14:42
URL: http://rosanatt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0