1. Snövit

 

"Snövit och de sju dvärgarna" är den första filmen som Disney producerade, men vist de fanns många små korta filmer. Men det är den första som gick på bio och blev en så kallad film. Det är nu ett tag sedan jag och P såg den. Men det är en helt fantastisk film, man minns den som den läskiga filmen när man var liten. Vist den har sina delar med mörkare partier. Men så fin och musiken, allt är bra. Snövit är så klassisk. Det var så mysigt att veta att de började med en bra film Disney. Många gillar den, många gillar den inte. Men som tur är smaken som baken delad ;) Visst det känns verkligen att den tecknad, men det är det jag tycker är så fantastisk med Disneys första filmer. Man ser att de arbetat mycket med bakrunderna med skuggor och sådant, medans personerna inte har en skugga alls typ.

 

Men om du inte sätt filmen så rekomenderar jag att du kryper upp i soffan med en vän eller dig själv bara och njuter av musiken och kanske skratta åt alla små komiska delarna.

 

// Puss och Kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0