Långtid har gått

Hejsan...

 

Nu är det så att jag inte har skrivit ett ända inlägg sedan den 3 augusti, jag kan inte förstå att jag lät det gå så lång tid mellan men nu blev det så. Jag ska bli bättre på att skriva. Tänkt flera gånger att jag ska skriva men gör det inte av någon underlig anledning. Men nu ska jag försöka i detta inlägg summera det som ni missat i augusti.

 

Jag åkte till Stockholm för att träffa A och kolla på Pride Paraden. Paraden var riktigt fantastisk att se, man hade hört talas om denna Parad men man måste se den för att förstå. Att se så många människor som står för din sak är underbart. Mest berörande för mig var att se alla föräldrar till HBT (HBT-Homo, bi och transpersoner) personer som gick med band där det stod "stålta föräldrar till HBT personer.

 

Några dagar senare ungefär en vecka eller två så åkte jag ner till Falkenberg till P för att se hur hon bor när hon inte bor i Umeå. Vi var till Ullared och handlade plus att vi tog oss till Liseberg nästa dag och lekte av oss lite. Helt klart är Flum Ride eller Kanonen den bästa attraktionen, beror på om man gillar att bli blöt eller om man gillar att skrika och vara upp och ner en aning. Jag var jätte nervös när jag skulle åka Kanonen första gången, hade aldrig åkt i en loop tidigare men det blev en tur till efter en stund. Detta var min första gång på Liseberg, jag har tidigare bara varit på Gröna Lund om man ska prata om stora nöjesfällt. Jag rekomenderar båda två då de är väldigt olika. Blir en tur till Liseberg till våren igen, kanske inte lika långa köer till allt då.

 

Jag och P åker hem till mina föräldrar och ser oss runt om Ramsjö med omnejd och sedan drog vi upp till Umeå igen för att ställa iordning allt inför att vi började i skolan igen.

 

Det är väll det intressanta som hänt sedan jag sist skrev.

 

// Puss och Kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0