VFU

Som nu kanske några av er ser är det SMÅ förändringar på bloggen framför allt bakrundsbilden som jag ändrade idag. Jag gillar verkligen färgkombinationen svart och rött. Det kommer antagligen bli en annan bild längre fram.

Jag har nu haft VFU (verksamhets förlagd utbildning) nu i en och en halv vecka, vi kommer ha det ända till jul. Jag följer alltså en annan lärare och lär mig läraryrket direkt på arbetsplatsen. Jag har hållt i ett ex antal lektioner hittills, då jag och den andra lärarkandidaten. Det blir ganska mycket förarbete för att få till lektionerna som man vill ha de, sedan mycket efterarbete. Hur gick lektionen? Hur kan jag göra den bättre? Hur kan jag utvecklas inom detta område? Man ska även kolla/rätta uppgifterna som eleverna lämnar.

Som ni vet så håller jag på att ta körkort, har blivigt lite köra och ännu mindre att jag gjort teori just nu. Så mycket i skolan så jag har inte hunnit sätta mig ner och kollat på det tyvärr.

// Puss och Kram Jasmine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0