Drink

Ett tag hade jag tanken på att skriva in drink recept i bloggen också, men kom aldrig till skott med det. Så jag börjar nu ist :P Och en till tanke är att jag ska skriva ett alternativ om man skulle vilja ha drinken alkoholsfri

Bilden tagen från google.

Mojito

4 del(4cl) ljus rom

1 knippe mynta

½ lime i klyftor

1 del(1cl) sockerlag

Sodavatten

Serveras i ett högt glas, med krossad is.

Lägg i mynta, lime och socker lag i glaset muddla, häll på rom och den krossade isen rör om. Sedan fyll på med sodavatten och garnera med myntakrona.

Om du vill ha denna drink alkoholsfri tar du bara bort rom. Det blir en god och lite syrlig drink :)

// Puss och Kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0