Dag 02 - Mina bästa vänner

Mina bästa vänner. Kommer gå igenom min allra bästa vän och sedan några som gjort mitt liv till vad det är idag.

 

Jag skulle säga såhär jag har många väldigt bra vänner, men just en bästa vän. Och det är den fantastiska, underbara, härliga, snälla och smarta Sofie. Hon har varit min vän väldigt länge nu så länge så jag inte änns kommer ihåg när vi träffades första gången. Eller första gången var nog dagis, men menade då började träffas utanför skolan. Hon hjälper mig om jag skulle ha något problem eller hon finns där för att bara prata. Vist vi har inte samma tid för varandra som vi hade förr, men en riktig vän är den som man kan prata med när man känner för det och då är det som det alltid har varit. Vi har bråkat som alla vänner gör ibland, men vi blir även vänner igen. Skulle inte klara mig utan denna toppen person. Om du läser detta Sofie ska du veta jag saknar dig, är lång tid sedan vi pratades vid nu.

 

Som sakt jag har många väldigt bra vänner också. Jag skulle vilja nämna två av de Amanda och Patricia, de påminner om varandra lite granna, men det är bara lite. Amanda träffade jag första gången första skoldagen på gymnasiet. Första gången jag riktigt bjöd in henne till mig var väll min födelsedag som jag inte ville fira själv. Och sedan dess så gjorde vi ganska många saker tillsammans efter skoltid. Har nu tyvärr inte träffat henne sedan vi tog studenten och kramades för sista gången efter vi åkt lastbilsflak. Saknar dig Amanda, vi får ses i sommar och hitta på något skoj :)

 

Patricia och jag träffades igenom en flickvän till en vän till mig. Långsökt jag vet, men flickvännen och Patricia bodde i samma korridor ett tag och jag var dit på ett kalas. Sedan så träffades jag och Patricia någon gång och blev sedan vänner. Om man säger såhär vi träffades minst en gång i veckan om inte mer när terminen fortfarande var. Alltså detta är en av mina närmsta vänner i Umeå. utan henne hade tiden i Umeå varit väldigt kråkig och man hade inte haft så mycket att göra. Saknar dig också Patricia, snart kommer jag ner till dig och då ska vi ha kul :)

 

Måste bara nämna "mitt rödvin" också alltså Alexander (Acke) en vän sedan jag gick i ettan kanske tvåan i grundskolan, vi tillbringade alla raster tillsammans var ute i skogen och lekte (under de tidigare åren i skolan) det blev sedan mer diskussioner och ev ett kortspel eller två. Kallar honom mitt rödvin då vi hittade en dikt som lyder "Gammal vänskap är som gammalt vin, ju älder destå bättre" och jag och Acke bestämde oss då för att vi var varandras rödvin. Utan Acke hade jag absolut inte varit den person som jag är idag.

 

// Puss och Kram Jasmine



Kommentarer
Mli - Husägare & barnlängtan ♥

Okej :) Jaa, för mig blir det tarzans vänner :) Men jag håller mig utanför planen :) Du då, ska du spela?

2011-06-19 @ 21:16:04
URL: http://idamli.blogg.se/
amanda

Såklart att vi måste ses i sommar ;D saknar dig!!!

2011-06-19 @ 23:29:32
Sofie

åh, vad himla fin du är! Och att jag inte hunnit läsa detta innan.. är ju runt runt nu. När kan du ses??? jag är borta den här veckan samt nästa helg, men sen kan vi ju planera in något? KRAM, LOVE U

2011-06-20 @ 19:24:18
URL: http://eccentricmelody.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0