Pojkflicka

Insåg riktigt idag att jag var en riktig "pojkflicka" när jag var liten. Vist det är jag lite fortfarande idag, men inte lika mycket som förr. Jag var oftast med pappa ute på gården och kollade när han fixade bilen, skotern, båtmotorer eller hjälpe bror med mopeden. Jag ville alltid ha en egen moped när jag såg min äldre bror köra hemifrån. Vi hade fyrhjuling som var min lillebrors, men ofta lånade jag den och körde runt huset som vi alltid gjorde på sommaren. Jag lekte att jag var med i olika race och det var alltid jag som vann, men det var aldrig någon som tävlade mot mig som tur var för då hade jag upptäckt att jag inte körde så fort egentligen. Jag älskade att åka skoter varje vinter, men fick oftast inte köra då man måsta ha skoter kort. Allt som hade med motorer att göra var jag facinerad av fast inte att jag ville hålla på med de utan bara se de.

 

Idag så kan jag med helt ärlighet säga att jag var en "pojkflicka" när jag var liten. Jag fick en moped och moped kort när jag fyllde de 15 åren man måsta för att få köra moped. Jag skaffade mig ett skoterkort när jag fått den åldern inne. Jag kan än idag uppskatta en tur på fyrhjulingen dock vet jag inte om vi har kvar den, har inte tänkt på att fråga. Jag har bara kört skoter ett par gånger sedan jag skaffade kortet, men det beror mest på att min far sålde skotern vintern efter och det pga att han själv inte körde så mycket, så förstår honom helt klart. Tyvärr har jag inte skaffat mig ett körkort för bil än, men det kan jag lova snart har jag det också :)

 

// Puss och kram Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0