Neeeeej inte igen.

Jo, det hände igen idag. När jag skulle till IKSU idag gick jag på toaletten innan jag gick. När jag då spolar i toan så riner inte vattnet undan så fort utan det kommer upp ut dusch brunnen. Den har gjort såhär 6 gånger tidigare min toalett jag börjar bli irriterad på detta. Men pratar med kvartersvärden som vanligt och han skickar efter rörmockarna som vanligt. Men eftersom jag sagt att de får använda huvudnycklarna om jag inte är hemma just då de kommer, så bestämde jag mig för att gå till IKSU ändå och köra ett träningspass. När jag har klivigt ur duschen och ska klä på mig ringer dessa rörmockare och frågar om jag inte är hemma för det hade jag också sagt när jag sa att de kunde använda huvudnyckeln. Men men det var så att det hade dessa rörmockare inte fått veta. Jag säger att jag är hemma om 15 min.

Alltså jag skulle klä på mig och gå hem på 15 min, det är en 15 minuters gång mellan mig och IKSU. Jag skyndar mig som tusan, det var halt det kände jag redan på vägen dit, men hade nu bara 11 min på mig att gå. Men det är en backe nedanför våran vårdcentral och vem halkar inte där då och slår i rumpan. JO, jag. När jag reser mig upp så kommer en dam bakom mig och frågar
"hur gick det?"
mitt svar blev
"bra, men jag har väldigt bråttomt"
Och när jag kommer till min port dörr verkar de ha hämtat huvudnycklarna eftersom dörren står öppen både i porten och på deras bil. Men nej då vilka är det inte som sitter så snällt och väntar på att jag ska komma utanför min dörr jo, de som var väldigt duktiga på att smutsa ner mitt badrum...

Hoppas de snart får riktig ordning på problemet är väldigt irriterande att det dyker upp då och då...

// Jasmine


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0