Posten.

Måste bara berätta detta.
Jag har ju flyttat upp till Umeå och gjorde en adressändring, samma vecka som jag flyttade. Den ända posten jag fått under hela tiden är räkningen till studentrummet. Och i veckan så skickade mamma ett brev med mitt röstkort i, borde fått det idag tyckte jag.
Kollade posten när jag kom hem vid cirka klockan ett, men ingen post alls. Jag frågade en som bor i samma korridor om ungefär vilken tid posten brukar komma, fick svaret "mellan 10 och 12 ungefär".
Mamma ringde precis efteråt och sa att hon hade pratat med posten och de sa att det inte riktigt var klart med adressändringen, men det skulle han/hon ordna det.
Jag tar en promenad till universitetet för att kolla efter en kurslitteratur bok som ska finnas där. Men iaf jag kollar av någon anledning om posten kommit innan jag går men ingenting i brevlådan.
När jag går hem går jag in en sväng på Ica för att handla mat till middagen. Och när jag kommer in i porten av någon anledning så kollar jag postfacket igen och helt plötsligt hade jag fått post, en hel hög faktiskt. Som om allt legat på postkontoret i närheten och de undrat vart den ska.

Där ser man hur fort det kan gå att få sin post, om det har blivigt något krongel.

// Puss och Kram Jasmine

Ps. Jag hade fått mitt utbildningsintyg från Grythyttans bartenderskola idag hem till föräldrarna, det pga att de hade bara den adressen. Men har fått den iaf :D ds.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0