Kram


Jag är KRAMSJUK. Behöver massor av kramar just nu. Men för tillfället har jag ingen jag kan krama. Det finns inte många här i Umeå jag bara skulle kunna krama sådär utan vidare. Alla de finns i Timrå och Ramsjö. Det är en sak jag saknar med Timrå, många av yngre esteterna var kramiga som mig :) Tänk om man kunde ha en person på en hylla som man bara kunde ta ner när man behövde en kram. Eller en kille skulle inte sitta fel det häller. En som man alltid kunde sno en kram av utan att den sa något utan bara kramade tillbaka. Någon som hade lite inlevelse i kramen.

Hade inte tänkt att hela inlägget skulle avhandla det jag vill ha mest av allt just nu i detta ögonblick, utan också vad jag gjort idag. Idag var jag på min första VFU dag. VFU står för verksamhetsförlagd utbildning. Följde min LLUare(lärare i verksamheten) hela dagen. Hon har för det mesta bara bild ämnet så det var alltid något roligt att kolla på. Vi hade idag 8:or och 9:or. Jag vill fortfarande ha gymnasie elever pga grundskole elever går på lektionerna för de är tvingade. Gymnasie elever har valt ämnena de går (till en viss mån) och de vet varför man studerar, mer än vad grundskole elever vet.

Sedan blev det fika med Patricia på kvälls kvisten.

Nu ska jag ta och lägga mig och sova. Krama kudden får det bli då jag inte har någon annan att krama. Är det bara jag som blir kramsjuk ibland? Blir ni kramsjuka?

// Puss och KRAM Jasmine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jasminejassis

Film, musik, konst, utbildning och annat i min vardag.

RSS 2.0